Artikelserie: Kundresan
I vår artikelserie om kundresan utforskar vi vikten av att förstå och optimera kundresan för att säkerställa ditt företags framgång. Vi undersöker varför kundresan är nyckeln till lojala kunder och hur företagets tillväxt börjar med en fantastisk kundupplevelse. Artiklarna ger dig insikt i hur du kan använda dataanalys för att förbättra och anpassa kundupplevelsen, samt […]
Läs merFantastiska resultat ihop med oss på NG Dialogue.
Vi är så glada över att kunna berätta om våra fantastiska resultat tillsammans med våra kunder under 2022! Med vår plattform, våra kreativa projektledare och kompetens har vi hjälpt våra kunder att uppnå en genomsnittlig öppningsfrekvens på 45% och en genomsnittlig klickfrekvens på 8%. Det är så kul att se hur vårt arbete har gjort en verklig […]
Läs merROI Case - Campushallen
Vårt samarbete med Campushallen har pågått sedan början av 2020 och vi har under åren gjort många framgångrika kampanjer tillsammans. Idag väljer vi att lysta en specifik kampanj där dom skickade ut ett erbjudande via SMS till sina kunder. Resultatet blev imponerande, med en return on investment (ROI) på 2900%. Det visar hur effektivt SMS […]
Läs merAutomatisk kalenderbokning
møter/tjenester for din bedrift. Kalenderen håndterer flere parallelle bookinger for ubegrenset antall tjenester. Sluttkunder mottar automatisk bekreftelse med mulighet for ombooking både på SMS og epost
Läs merAllt du behöver veta om NPS - Net Promoter Score
Med Net Promoter Score – eller NPS som det ofte forkortes – kan bedrifter enkelt finne ut hva kundene egentlig synes om selskapet. Kundetilfredshet er direkte relatert til hvor lojale kundene dine er, noe som igjen vil påvirke salg og omsetning.
Läs merBlack Friday – Hur sticker man ut från mängden?
2020 ble enda et rekordår for Black Week, med 109 % økning fra året før. Når så mange aktører er med i kampen om oppmerksomhet og tilbud, gjelder det som mest å skille seg ut fra mengden.
Läs merVarför är GDPR så bra?
Personvernforordningen eller General Data Protection Regulation (GDPR), er noe enhver norsk bedrift bør sette seg inn i. Denne forordningen trådte i kraft sommeren 2018, og er i dag en del av norsk lov.
Läs merDags att städa – tvätta din kontaktlista regelbundet!
Mange bedrifter har kontaktlister med både hundre- og tusenvis av kunder. Dette er gjerne kunder som mottar nyhetsbrev og andre kampanjer på e-post, og de kan ha vært på listen i mange år.
Läs merHur man ökar antalet e-postmeddelanden till ditt nyhetsbrev
Mange bedrifter er usikre på hvordan man kan få flere mottakere til nyhetsbrevene man sender ut. Du må få samtykke av mottakerne av nyhetsbrevet, noe som er en del av GDPR-reglementet.
Läs merHur konverterar man med SMS-utskick?
På verdensbasis finnes det mer enn syv milliarder mennesker som har mobiltelefon, og i Norge har de fleste voksne individer en mobil. Dette gjør SMS til et ypperlig kommunikasjonsrør for markedsføring.
Läs merHur skriver man ett bra nyhetsbrev?
E-postmarkedsføring er en rimelig og effektiv markedsføringsmetode, og kan både konvertere og engasjere kunder om de skrives på en god måte. Det er imidlertid mange som synes at det å skrive gode nyhetsbrev er vanskelig.
Läs merHur lyckas man med kundklubb?
Med en kundeklubb kan bedriften din oppnå økt kundelojalitet, noe som er helt essensielt om du ønsker å bevare kundene dine lengst mulig. Kundeklubben kan også gi økt konverteringsrate om den brukes riktig.
Läs mer